مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 04:002020-04-23سياسي

فرماندار ساوه: تغییر کاربری ابنیه تاریخی ممنوع است


فرماندار ساوه با تاکید بر حفظ هویت و شناسنامه بناهای تاریخی و خانه های قدیمی گفت: تغییر کاربری اینگونه ابنیه ممنوع است.

- ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه با تاکید بر حفظ هویت و شناسنامه بناهای تاریخی و خانه های قدیمی گفت: تغییر کاربری اینگونه ابنیه ممنوع است.

علی میرزایی در جلسه بررسی مشکلات خانه تاریخی نادری ساوه که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، شهردار و اعضای شورای شهر و مالکین این بنای تاریخی برگزار شد، با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی به عنوان شناسنامه و هویت فرهنگی یک منطقه اظهار کرد: خانه های قدیمی بناهای تاریخی محسوب می شوند و کاربری آنها با مجوز میراث فرهنگی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: خانه تاریخی نادری یک خانه میراثی بوده و امکان تغییر کاربری آن با تخریب و تبدیل به یک مجتمع تجاری وجود ندارد و مالکین آن نباید از قانون عدول کنند.

وی خواستار مرمت و احیای این بنای تاریخی شد و افزود: ساوه دارای قدمت تاریخی بالایی بوده و تمدن ساز است و نباید پیشینه تاریخی این شهر دستخوش تغییرات شود بلکه باید برای حفظ این قدمت و تاریخ از همه ظرفیت ها بهره برداری کرد.

فرماندار ساوه گفت: با توجه به اینکه مالکین این اثر تاریخی توان اقتصادی برای مرمت و احیای این بنا را ندارند می توانند از امتیازات و تسهیلات شهرداری و میراث فرهنگی برای حفظ و نگهداری آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار ساوه: تغییر کاربری ابنیه تاریخی ممنوع است

فرماندار ساوه: تغییر کاربری ابنیه تاریخی ممنوع است