مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-04-23پزشكي

سلامت و امنیت یوزهای انتقالی به پارک ملی توران استان سمنان فراهم شد


یاسمین حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یوزپلنگ ایرانی دارای روحیه حساس بوده و استرس می تواند در زادآوری این گونه ارزشمند تاثیر بگذارد و برهمین اساس تلاش شده تا جای ممکن استرس را در اطراف این جانور در معرض خطر انقراض کاهش داده شود.

وی ادامه داد: ایران، کوشکی و دلبر در شرایط ایمن و حفاظت شده پس از انتقال از پارک پردیسان به پارک ملی توران در حال زیست هستند و مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تیمارگر این یوزپلنگ ها در پارک ملی پردیسان برای کاهش استرس این گونه های ارزشمند در کنار سایت نگهداری ایران در پارک ملی توران در استان سمنان مستقر شده و طرح دستی کردن این گونه ارزشمند دنبال می شود.

حسنی تصریح کرد: داروهای تجویزشده برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها برای یوزپلنگ های ایرانی منتقل شده از پارک پردیسان به پارک ملی توران طبق تجویز متخصصان پارک پردیسان مصرف می شود.

دامپزشک و کارشناس بیماری های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ ایران اکنون سه ساله و بالغ شده و آماده زادآوری است و کوشکی و دلبر از سن زادآوری گذشته اند، اما کمک کننده به ایران در جذب یوزپلنگ نر در فصل جفت گیری است.

یوزپلنگ گونه ای درخطر انقراض است و اکنون فقط شماری از آنها در ایران و آفریقا زیست می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت و امنیت یوزهای انتقالی به پارک ملی توران استان سمنان فراهم شد

سلامت و امنیت یوزهای انتقالی به پارک ملی توران استان سمنان فراهم شد