مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 14:152020-04-23سياسي

ملت ما ملت خون و مکتب ما جهاد است/حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است


در بخشی از پیام امام به مناسبت شکست حمله نظامی امریکا به ایران (واقعه طبس) آمده: «کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه حیثیت سیاسی خود را به صفر رساند و از ریاست جمهوری باید قطع امید کند.

- در پنجم اردیبهشت 1359 مطابق با 24 آوریل 1980، شش هواپیما و هشت بالگرد آمریکایی برای آزادی 52 گروگان امریکایی وارد فضای پروازی ایران شدند.

در هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگردها در 120 کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیما بر بازمی گردد.

شش هواپیما و شش بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی ایرانی فرود می آیند.

در حین سوختگیری یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالی که هنوز عملیات آغاز نشده، سه فروند بالگرد از دست رفته بود؛ پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر رییس جمهور آمریکا دستور بازگشت نیروها را می دهد.

در هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها طوفان شن آغاز شده و یک هواپیمای سی130 و یک بالگرد سی اچ-53 به هم خورده و هر دو آتش می گیرند که در این حادثه هشت نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و چهار بالگرد سالم و یک با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملت ما ملت خون و مکتب ما جهاد است/حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است

ملت ما ملت خون و مکتب ما جهاد است/حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است