مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 19:302020-04-23اجتماعي

شواهد علمی رؤیت هلال ماه رمضان 1441 در ایران/ماه قمری 31 روزه نیست


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با تاکید بر اینکه ماه های قمری 29 و یا 30 روزه هستند و هرگز نمی تواند 28 روزه و یا 31 روزه باشند، گفت: در روز جمعه 30 شعبان هلال با ارتفاع نسبتاً خوب و مکث بیش از یک ساعت و درخشندگی نزدیک به دو درصد در افق غرب تهران و سایر شهرهای کشور قابل مشاهده است.

- مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با تاکید بر اینکه ماه های قمری 29 و یا 30 روزه هستند و هرگز نمی تواند 28 روزه و یا 31 روزه باشند، گفت: در روز جمعه 30 شعبان هلال با ارتفاع نسبتاً خوب و مکث بیش از یک ساعت و درخشندگی نزدیک به دو درصد در افق غرب تهران و سایر شهرهای کشور قابل مشاهده است.

مهندس مسعود عتیقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه موضوع رؤیت هلال نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی بلکه طی 150 سال اخیر در غرب نیز مورد توجه قرار داشته است، گفت: شماره ماه گرد نجومی بیانگر فعالیت یک قرن اخیر در کشورهای غربی است به نحوی که تا حدود دو دهه قبل رکورداران رؤیت هلال ماه های جوان غربی و برخی از آنها امریکایی بوده اند.

وی اضافه کرد: ولی خوشبختانه با رویکردهای جدی آماتورهای کشور و رصدهایی که طی چندین سال اخیر در کشور صورت گرفته است نه تنها نام ایرانیان در بالای فهرست رکورداران رؤیت قرار گرفته است بلکه مقالاتی در مجلات معتبر نجومی آمریکا در این زمینه به چاپ رسیده و فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شواهد علمی رؤیت هلال ماه رمضان 1441 در ایران/ماه قمری 31 روزه نیست

شواهد علمی رؤیت هلال ماه رمضان 1441 در ایران/ماه قمری 31 روزه نیست