مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 02:452020-04-24فرهنگي

پیگیری ثبت آیین مغفول 400 ساله در فهرست آثار ناملموس


مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از پیگیری ثبت آیین «جشن شکرگزاری برداشت محصول تالاب پیرسلمان» به عنوان اثر ناملموس در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از پیگیری ثبت آیین جشن شکرگزاری برداشت محصول تالاب پیرسلمان به عنوان اثر ناملموس در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله در اواخر فصل تابستان با آغاز ماه مهر آیین جشن شکرگزاری برداشت محصول در کنار تالاب پیرسلمان با حضور اهالی پیرسلمان در کنار تالاب باشکوه هر چه بسیار انجام می گیرد که در همین راستا قصد داریم در سال جاری این آیین با قدمت 400 ساله مغفول را با پیگیری های لازم به عنوان آثار ناملموس ملی کشور ثبت کنیم.

وی افزود: برای ثبت این آیین در آثار ناملموس کشور در سال جاری با برگزاری جشن و دعوت از کارشناسان مربوطه فیلمبرداری و گزارش های مراسم توسط این کارشناسان تهیه و برای ثبت و تأیید به تهران ارسال خواهد شد.

اکبری شایگان با بیان اینکه برای پیگیری ثبت مراسم آیینی شهرستان در فهرست آثار ناملموس کشور معرفی آنها از طریق مردم ضرورت دارد، تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی حفظ، نگهداری، ثبت و صی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ثبت آیین مغفول 400 ساله در فهرست آثار ناملموس

پیگیری ثبت آیین مغفول 400 ساله در فهرست آثار ناملموس