مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 07:102020-04-25اجتماعي

اجرای طرح تاغ کاری 100 هکتاری در 100 هکتاری حاجی آباد سمنان


مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان از اجرایی شدن عملیات بیابان زدایی 100 هکتاری اراضی بیابانی در قالب یک پروژه تاغ کاری دست کاشت در منطقه حاجی آباد سمنان خبر داد.

- ایسنا/سمنان مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان از اجرایی شدن عملیات بیابان زدایی 100 هکتاری اراضی بیابانی در قالب یک پروژه تاغ کاری دست کاشت در منطقه حاجی آباد سمنان خبر داد.

امیربیدختی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه بیابان زدایی در 100 هکتار از اراضی بیابانی منطقه حاجی آباد با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان و کویر اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: تشدید پدیده بیابانزایی در سمنان به دلیل نابودی پوشش گیاهی، افت آب های زیرزمینی، خشک شدن کویر و ادامه خشکسالی ها به چالش فراگیر برای این استان تبدیل شده است که رفع آن برنامه ریزی، عزم ملی و مشارکت همگانی را می طلبد.

وی افزود: این پروژه به منظور تثبیت شن های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیدر بیابان های منطقه حاجی آباد شهرستان سمنان به همت منابع طبیعی و آبخیزداری به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های تاغ کاری خاطرنشان کرد: بیابان زدایی در قالب بذرپاشی گونه تاغ که سازگار با مناطق بیابانی است انجام شده که همراه با کاشت، عملیات مراقبت و نگهداری نیز صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح تاغ کاری 100 هکتاری در 100 هکتاری حاجی آباد سمنان

اجرای طرح تاغ کاری 100 هکتاری در 100 هکتاری حاجی آباد سمنان