مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 07:562020-04-25بين الملل

جزییات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر


رسانه های خارجی از توافق امارات و فرماندهی نیروهای واکنش سریع سودان برای حمایت نظامی از خلیفه حفتر در لیبی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، الجزیره به نقل از روزنامه لیبی آبزرور اعلام کرد که امارات از فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان خواسته تا برای حمایت از حملات خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت لیبی، نیروی نظامی ارسال کند.

محمد حمدان حمیدتی معاون رییس شورای حاکمیتی سودان نیز با اعزام 2 گروه مسلح به لیبی در چاچوب اهداف امارات برای نجات حفتر موافقت کرده است.

گفته می شود مقامات ابوظبی در ازای این موافقت اعلام کرده اند که فرماندهی نیروهای واکنش سریع در سودان را مورد حمایت نظامی و مالی قرار دهند.

در حالی که حمیدتی حدود 4 هزار نیروی نظامی از نیروهای واکنش سریع برای حمایت از تاسیسات نفتی در منطقه الهلال به لیبی اعزام کرده است، سودان به طور رسمی مشارکت نیروهای خود در نبردهای لیبی را رد می کند.

شایان ذکر است از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر

جزییات توافق امارات و سودان برای حمایت از خلیفه حفتر