مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 08:202020-04-25بين الملل

خشم شهرهای جنوب شرق ترکیه از اقدام آنکارا در برکنار کردن شهرداران حزب دموکراتیک خلق


بسیاری از ساکنان شهر ماردین واقع در جنوب شرق ترکیه جایی که اخیراً شاهد اقدام مقام های دولت این کشور در تغییر شهردار محبوب مردم این شهور بود، - بسیاری از ساکنان شهر ماردین واقع در جنوب شرق ترکیه جایی که اخیراً شاهد اقدام مقام های دولت این کشور در تغییر شهردار محبوب مردم این شهور بود، از وضعیت به وجود آمده به وضوح خشمگین و ناخرسند هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیرا دولت ترکیه شهردار محبوب شهر ماردین را با یکی از گزینه های مورد اعتماد خودش جایگزین کرد.

در حالی که یک سال از زمان برگزاری انتخابات محلی ترکیه می گذرد از مجموع 65 حوزه شهرداری که نامزدهای حزب دموکراتیک خلق ترکیه (حامی کردهای این کشور) در آنها پیروز شدند هم اکنون 40 مورد در کنترل عوامل مورد اعتماد منصوب شده از سوی دولت ترکیه قرار گرفته اند.

در شهر ماردین احمد تورک، نامزد حزب دموکراتیک خلق ترکیه در مارس 2019 ،56.

2 آرا را کسب کرده بود اما در ماه اوت او همراه با نامزدهای پیروز وابسته به کردها در انتخابات در شهرهای دیاربکر و وان، تبدیل به اولین نامزدهای کرد در این انتخابات شد که از سوی دولت برکنار و با گزینه های جدید جایگزین می شوند.

شش ماه بعد از این اقدام ساکنان شهر ماردین جایی که در حال حاضر فرماندار، اداره این شهر 800 هزار نفری را به عهده دارد نسبت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشم شهرهای جنوب شرق ترکیه از اقدام آنکارا در برکنار کردن شهرداران حزب دموکراتیک خلق

خشم شهرهای جنوب شرق ترکیه از اقدام آنکارا در برکنار کردن شهرداران حزب دموکراتیک خلق