مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 09:502020-04-25سياسي

ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تقویت معنویت گرایی در جوامع بشری


بی تردید نقش بارز معنویت به ویژه مناسک ارزشمند ماه مبارک رمضان، پیوند ناگسستنی با کیفیت زندگی مردم و ترمیم سلامت جسمی و معنوی، و تزریق  امید در هنگامه جدال با کرونا ایفا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به مناسبت ماه مبارک رمضان یادداشتی نگاشته است که در ادامه می خوانید؛ در عصر و زمانه ای به سر می بریم که تداوم اپیدمی ویروس کرونا در جهان، به تغییرات ناگهانی فضای زندگی مردم، منعبث از حضور طولانی مدت در قرنطینه خانگی منجر شده و افسردگی، گوشه نشینی و حتی افزایش خودکشی را به دنبال داشته است.

هم چنین افزایش هزینه های روانی، گسترش احساس نا امنی، افزایش خشونت های خانگی علیه زنان و کودکان، اختلال در هویت ارتباطی مردم جهان و ایجاد گسست های متعدد اجتماعی ناشی از گسترش بیکاری در جهان و در نهایت افزایش آمار طلاق و فروپاشی نهاد خانواده و نابودی معنویت و اخلاق، از جمله چالش های وحشتناک اپیدمی ویروس کرونا در جهان به شمار می آید، که آینده معرفتی جهان را با مخاطرات متعدد مواجه کرده است.

در این میان لزوم تقویت معنویت در قالب ارتقای هم بستگی و همدلی جهانی مردم بر مبنای ارتقای نیایش درمانی و معنویت گرایی برای برون رفت از این بحران، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تقویت معنویت گرایی در جوامع بشری

ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تقویت معنویت گرایی در جوامع بشری