مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 10:262020-04-25اجتماعي

2 ایستگاه پایش آلودگی هوا در همدان راه اندازی می شود


ایرج اسدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطراری هوا مقرر شد که 2 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانداری برای خرید 2 ایستگاه پایش ذرات موجود در هوا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: این اعتبار در اختیار شهرداری همدان قرار گرفت و شهرداری نسبت به شرح وظایف و مکان یابی برای نصب دستگاه های جدید پایش ذرات، دست به کار شد.

رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: سیاهه انتشار آلاینده های شهر همدان یعنی سهم خودرو، واحدهای تولیدی و صنعتی و منازل مسکونی در آلودگی هوا تهیه شده است.

اسدی افزود: شهرداری همدان در حال حاضر دنبال نهایی کردن مشاور برای انجام مطالعات مورد نیاز و جانمایی برای نصب این 2 دستگاه پایش ذرات هوا است.

وی گفت: دستگاه های جدید پیش بینی شده برای پایش آلودگی هوا دارای 2 سنسور بوده و قرار است میزان ذرات (پی.

ام) 2.

5 میکروگرم بر متر مکعب و 10 میکروگرم بر متر مکعب را بررسی کند اما دستگاه قدیمی علاوه بر این دو مولفه وضعیت 6 نوع گاز را هم رصد می کند.

رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: دستگاه نخست پایش آلودگی هوا که در محلی حوالی میدان پروانه های شهر همدان نصب بود، به منظور ارائه آمار دقیق از وضعیت هوا در یک منطقه ترافیکی و مسکونی به منطقه بیمارست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ایستگاه پایش آلودگی هوا در همدان راه اندازی می شود

2 ایستگاه پایش آلودگی هوا در همدان راه اندازی می شود