مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 11:152020-04-25اجتماعي

تولید سوخت زیستی توسط دو دانش آموز


دو دانش آموز ایرانی با کمک معلم خود موفق شدند پس از 10 ماه تلاش سوخت زیستی یا بیودیزل را که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، تولید کنند.

- دو دانش آموز ایرانی با کمک معلم خود موفق شدند پس از 10 ماه تلاش سوخت زیستی یا بیودیزل را که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد مقیمی و پرهام صالحی به همراه معلم خود مهندس احمد نصرالهی موفق شدند این سوخت را تولید کرده و مراحل اولیه تست آزمایشگاهی آن را با موفقیت زیر نظر یکی از دانشگاه های معتبر کشور پشت سر بگذارند.

حامد مقیمی در مورد ساخت این محصول گفت: سوخت های فعلی که در موتورهای دیزل استفاده می شوند، غالبا سوخت گازوییل هستند که آلودگی بسیار بالایی برای محیط زیست و هوا دارند.

از این رو برآن شدیم تا با استفاده از مواد اولیه گیاهی که با محیط زیست سازگار هستند، سوختی سازگار با محیط زیست تولید کنیم.

وی اظهار کرد: مواد اولیه سوخت زیستی همانند بسیاری از تجربیات بین المللی قبلی در سایر کشورها از ضایعات چوبی، تفاله های نیشکر، ضایعات غلات، روغن گیاهی و .

تشکیل شده است؛ اما در محصول جدید با استفاده از علم نانو توانستیم از فرمولاسیونی استفاده کنیم که نیمی از سوخت خودروها از گازوییل و مابقی از سوخت زیستی استفاده شود تا آلودگی کمتری ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سوخت زیستی توسط دو دانش آموز

تولید سوخت زیستی توسط دو دانش آموز