مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 12:252020-04-25اقتصادي

افزایش کاشت نشای جالیزی در تایباد به علت محدودیت شدید منابع آبی


محدودیت شدید منابع آبی در کشور ایجاب می کند که به منظور صرفه جویی در مصرف این سرمایه ملی در حوزه کشاورزی کاشت نشاء کاری ترویج یابد از این رو کاشت نشای جالیزی در این شهرستان با افزایش روبه رو بوده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: محدودیت شدید منابع آبی در کشور ایجاب می کند که به منظور صرفه جویی در مصرف این سرمایه ملی در حوزه کشاورزی کاشت نشاء کاری ترویج یابد از این رو کاشت نشای جالیزی در این شهرستان با افزایش روبه رو بوده است.

محمد میری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از 35 میلیون نشای خربزه و هندوانه در 32 واحد گلخانه ای به مساحت هشت و نیم هکتار در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به مزایای کشت نشایی افزود: صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت مطلوب تر آفات و بیماری ها، تقویت سیستم ریشه بندی گیاهان، افزایش عملکرد، تراکم مناسب بوته و استفاده کارآمدتر از زمین و عدم نیاز به تنک کردن، حذف آسیب فیزیکی و حداقل توقف رشد در مرحله انتقال به مزرعه، یکنواختی بیشتر در محصول که به طور معمول در کشت مستقیم کم تر مشاهده می شود، صرفه جویی در مصرف بذر، کاهش هزینه برای نیروی انسانی و تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد معمول(زودرس) از مهم ترین مزایای این نوع کشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کاشت نشای جالیزی در تایباد به علت محدودیت شدید منابع آبی

افزایش کاشت نشای جالیزی در تایباد به علت محدودیت شدید منابع آبی