مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 13:502020-04-25اقتصادي

دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از نشت اطلاعات سازمان ها منتشر شد


مرکز ماهر با اعلام بیانیه ای در رابطه با روند افشای داده های سازمانها و کسب وکارها در فضای مجازی، دستورالعمل اقدامات پایه ای جهت پیشگیری از نشت اطلاعات سازمان ها و کسب وکارها را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هفته گذشته فعالان امنیت سایبری از افشای پایگاه اطلاعات هویتی کاربران برخی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی خبر دادند که این اطلاعات در فضای مجازی در حال خرید و فروش است.

در همین حال اواسط فروردین ماه نیز نشت اطلاعات شناسنامه ای 80 میلیون کاربر ایرانی از طریق سرورهای سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت، افشای بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات شمار زیادی از کاربران ایرانی تلگرام و شماری از کاربران یکی از بازارهای ایرانی نرم افزارهای آیفون، خبرساز شده بود.

در این راستا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای اعلام کرد: در هفته های اخیر، موارد متعددی از نشت اطلاعات مختلف از پایگاه های داده شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی در فضای مجازی منتشر شد.

این موارد در کنار سایر نمونه هایی که به طور خصوصی و مسئولانه به این مرکز گزارش می شوند و یا در رصدهای مداوم کارشناسان مرکز ماهر شناسایی می شوند، عمدتا متاثر از فهرست مشترکی از خطاها و ضعف های امنیتی در پیاده سازی و تنظیمات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از نشت اطلاعات سازمان ها منتشر شد

دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از نشت اطلاعات سازمان ها منتشر شد