مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 01:052020-04-25اقتصادي

کاهش 22 درصدی تولید و افت 83 درصدی فروش واحدهای تولیدی در پی شیوع کرونا


طبق پیمایش مرکز پژوهش های مجلس، شیوع کرونا تولید واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی در پایان سال 98 را نسبت به پایان سال 97 معادل 22.

2 درصد و میزان فروش آن ها در همین دوره زمانی را 83 درصد کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با هدف اطلاع بخشی به سیاست گذاران کشور از تأثیر کرونا بر اشتغال و فروش واحدهای تولیدی خرد در سراسر کشور، در روزهای پایانی سال 98 مطالعه ای پیمایشی تعریف و طی 15 روز ابتدایی سال 99 آن را با ابزار پرسش نامه بسته و با روش تلفنی اجرا کرد .

جامعه آماری این مطالعه 465 هزار مالک یا مدیر واحدهای تولیدی صنفی رسمی (دارای پروانه) از سراسر کشور بوده است که اطلاعات آنها توسط اتاق اصناف در سال 97 در اختیار مرکز پژوهش ها قرار گرفته است.

روش نمونه گیری، تصادفی از 8 خوشه صنفی شامل خدمات تولیدی، فرش و صنایع دستی، تحریر و چاپ، صنایع غذایی، تولید ملزومات و خدمات ساختمان، تولید کیف و کفش، صنایع نساجی و پوشاک و سایر صنایع صنفی (نظیر سیم پیچی، آهنگری، تولید پمپ، سوله، آلومینیم، چوب بری و.

) بوده است.

نمونه این مطالعه با سطح اطمینان بالای 95 درصد بر اساس فرمول کوکران،  286 تعریف شده بود ولی در عمل داده های 414 مالک واحدهای تولیدی اخذ و استفاده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 22 درصدی تولید و افت 83 درصدی فروش واحدهای تولیدی در پی شیوع کرونا

کاهش 22 درصدی تولید و افت 83 درصدی فروش واحدهای تولیدی در پی شیوع کرونا