مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 04:202020-04-26اقتصادي

اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کنترل نرخ لیموترش / واردات 5 هزار تن لیموترش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا کلامی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل قیمت لیمو ترش و لیمو شیرین توسط ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: - مدیر کل دفتر تنظیم بازار کشور از 5 اقدام ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت لیموترش خبر داد و گفت: تا شروع زمان برداشت در اوایل تیر ماه، برای تأمین کسری بازار، 5 هزار تن لیموترش تا 15 اردیبهشت ماه وارد و عرضه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا کلامی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل قیمت لیمو ترش و لیمو شیرین توسط ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: سالانه برداشت لیمو شیرین از آبان تا اواسط بهمن ماه و لیموترش نیز در استان های هرمزگان و فارس از اوایل تیر ماه و در شهر جهرم از مرداد ماه شروع می شود که بر این اساس، مجموع تولید لیمو توش کشور حدود 600 هزار تن است.

وی ادامه داد: بخش اعظم این تولیدات در چند ماه اول برای مصرف تازه خوری و آبگیری استفاده می شود و بخشی نیز ذخیره سازی می شود.

از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا قیمت و تأثیر پیشگیری لیمو ترش از این ویروس، قیمت این محصول به شدت افزایش یافت.

اولین اقدام در این خصوص به منظور حمایت از مصرف کننده، ممنوع شدن صادرات آن تا پایان اردیبهشت ماه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کنترل نرخ لیموترش / واردات 5 هزار تن لیموترش

اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کنترل نرخ لیموترش / واردات 5 هزار تن لیموترش