مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 06:502020-04-26فرهنگي

جامعه فرش دستباف عزادار شد


فیض الله صفدرزاده حقیقی، پیشکسوت هنرمند و طراح فرش دستباف اصفهان صبح امروز دار فانی را وداع گفت؛ مردمی که خالق نفیس ترین فرش دستباف ایران بود و بزرگترین تابلو فرش تصویری جهان نیز در کارگاه او بافته شد.

- ایسنا/اصفهان فیض الله صفدرزاده حقیقی، پیشکسوت هنرمند و طراح فرش دستباف اصفهان صبح امروز دار فانی را وداع گفت؛ مردمی که خالق نفیس ترین فرش دستباف ایران بود و بزرگترین تابلو فرش تصویری جهان نیز در کارگاه او بافته شد.

فیض الله صفدرزاده حقیقی، متولد سال 1321 و فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود.

سال 1386، هیأت داوران جشنواره قالی های نفیس و فرش و دستبافته های عشایری، فرش طاق فیض اصفهان که با طراحی این هنرمند تولید شده بود را به عنوان نفیس ترین فرش دستباف سال کشور انتخاب کرد و سال 1398 نیز بزرگترین تابلو فرش تصویری جهان با عنوان جاده ابریشم در کارگاه خانواده بزرگ صفدرزاده حقیقی بافته و سپس در موزه هان چین جاودانه شد.

ششم فروردین ماه 1399 که خبر درگذشت یدالله صفدرزاده حقیقی منتشر شد، ایسنا با فیض الله صفدر زاده حقیقی، برادر آن مرحوم گفت و گو کرد و این هنرمند با یادی از پدر خود گفت: حاج مهدی خان صفدرزاده حقیقی، یکی از بزرگان فرش دستباف اصفهان بود و بنده و برادرهایم نیز با علاقه کار پدر را دنبال کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه فرش دستباف عزادار شد

جامعه فرش دستباف عزادار شد