مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 07:072020-04-26سياسي

چهارمین کنگره شعر نیایش مواهب فراخوان شد


محمد غفاری، روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به شعر مناجات و استفاده از ادعیه دراشعار، افزود: دعای افتتاح از دعاهای شب های ماه رمضان و سرشار از معارف و مفاهیم خداشناسی است که به این منظور مضامین ناب و بدیع آن محور جشنواره امسال تعیین شد.

وی برگزاری جشنواره مواهب را فرصتی برای گسترش شعر مناجاتی و معرفتی دانست و ادامه داد: در دوره های قبلی این کنگره شعر، مضامین دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه و دعای عرفه به عنوان دعای محوری انتخاب شده بود که با استقبال شاعران آیینی استان مواجه شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری قم، ادامه داد: انس با دعا، درک عمیق مضامین متعالی دینی و ارائه این معارف ناب در قالب شعر به عنوان یکی از اثرگذارترین تولید محتوای هنری از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی اظهار داشت: شاعران ابتدا دعا را مطالعه می کنند و با درک عمیق مضامین آن، از معارف و آموزه های دعا برای سرودن شعر بهره می گیرند.

غفاری با اشاره به در اختیار قراردادن منابع مطالعاتی و معرفتی برای استفاده از شاعران از طریق شبکه های اجتماعی گفت: جلسات نقد و بررسی اشعار پیش از ارسال به جشنواره برگزار می شود که با توجه به شیوع کرونا احتمال دارد که این دوره نقد اشعار به صورت مجازی برگزار گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین کنگره شعر نیایش مواهب فراخوان شد

چهارمین کنگره شعر نیایش مواهب فراخوان شد