مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 07:102020-04-26دانش

دانشمندان جوان موفق به ساخت تراستر ها برای سامانه های فضایی شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نمونه های مهندسی تراستر های تک پیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمون های عملکردی .

- رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: دانشمندان جوان در این پژوهشگاه، موفق به طراحی و ساخت تراستر های شیمیایی تک پیشرانه و دوپیشرانه برای سامانه های فضایی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نمونه های مهندسی تراستر های تک پیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمون های عملکردی را به خوبی پشت سر گذاشته اند.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران توضیح داد که سامانه های فضایی مانند ماهواره ها، سفینه ها و ماه نشین ها برای حرکت در فضا و کنترل موقعیت خود از موتور های ویژه ای استفاده می کنند.

در کاربرد های فضایی به این نوع از موتورها، تراستر اطلاق می شود.

ویژگی هایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترل پذیری مناسب و همچنین سابقه طولانی استفاده موفقیت آمیز از آن ها در دنیا، باعث شده است که این سامانه های کم پیشرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان جوان موفق به ساخت تراستر ها برای سامانه های فضایی شدند

دانشمندان جوان موفق به ساخت تراستر ها برای سامانه های فضایی شدند