مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 08:402020-04-26بين الملل

درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق


برخی احزاب سیاسی عراق در مذاکره با نخست وزیر مکلف به او پیشنهاد داده اند که دو پست جدید را به کابینه اضافه کند تا روند تقسیم پست ها میان احزاب تسهیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه سیاسی در عراق گفت که برخی احزاب سیاسی این کشور بدون اطلاع از سایر احزاب، در حال مذاکره با مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق هستند و از او می خواهند که دو پست جدید به کابینه خود اضافه کند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه ، این گروه های سیاسی به الکاظمی به طور تلویحی اعلام کرده اند که با این ترکیب کابینه، نمی تواند رأی اعتماد پارلمان را کسب کند و به همین دلیل در حال تحمیل شروط خود بر وی هستند.

  این منبع افزود: گروه های سیاسی مذکور از نخست وزیر مکلف می خواهند که پست های سرویس اطلاعات عراق و ریاست دفتر  و دبیر کلی نخست وزیری را نیز وارد حلقه مذاکرات کند و پست معاونت نخست وزیری در امور امنیتی و معاونت نخست وزیر در امور انرژی و اقتصاد را در چارچوب ایجاد پست های بیشتر در کابینه و تسهیل توزیع پست ها میان احزاب سیاسی به کابینه اضافه کند.

وی تصریح کرد که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، برای انتخاب وزرای کشور و دفاع نیز با چالش و تنش مواجه است و احزاب سیاسی برای تصدی این پست ها با یکدیگر رقابت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق

درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق