مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 15:202020-04-26اقتصادي

سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است


سرمای روزهای گذشته در دومین ماه از بهار به باغات مشگین شهر 285 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

- ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: سرمای روزهای گذشته در دومین ماه از بهار به باغات مشگین شهر 285 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

اکبر صمدی هفتم اردیبهشت در جریان بازدید از آخرین وضعیت باغات مشگین شهر اظهار کرد: مشگین شهر صاحب 14 هزار و 500 هکتار باغات میوه متنوع است که در تولید ارقام متنوع رتبه اول استان اردبیل را دارد.

وی با بیان اینکه در مشگین شهر 30 درصد باغات براثر سرمازدگی روزهای گذشته خسارت دیده اند، خاطرنشان کرد: 5 هزار هکتار از باغات مثمر این شهرستان بین 40 تا 100 درصد خسارت دیده اند.

فرماندار مشگین شهر رقم خسارت وارده را به مشگین شهر 285 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این رقم برآورد اولیه خسارت هاست و در هفته های آینده با بررسی دقیق میزان خسارت مشخص خواهد شد.

صمدی با بیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به باغات هسته دار است، تصریح کرد: گردو، انگور، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو در این شهرستان بیشترین خسارت را دیده اند.

وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی فرم تعیین خسارت تهیه شده تا با ارزیابی باغات استان و همراهی باغداران برآورد خسارت انجام و رقم دقیق برای اعلام به مدیریت های بالاتر به دست آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است

سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است