مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 04:162020-04-27اقتصادي

کاهش سوانح جاده ای با اجرای پروژه تماس اضظراری


در راستای کاهش سوانح جاده ای از سوی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل در پروژه پیاده سازی سامانه تماس اضطراری اجرایی خواهد شد.

- در راستای کاهش سوانح جاده ای از سوی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل در پروژه پیاده سازی سامانه تماس اضطراری اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوانح و تصادفات، ترافیک، آلودگی هوا و افزایش میزان مصرف حامل های انرژی از جمله چالش های صنعت حمل و نقل است و هر یک از چالش ها آثار مخرب اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر حدود 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر در کشور از طریق جاده صورت می گیرد لذا ایمنی در بخش حمل و نقل جاده ای بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که طبق آمارها، هر ساله به میزان پنج تا هشت درصد از درآمد تولید ناخالص داخلی کشور صرف هزینه های ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای می شود.

امروزه، بهره گیری از فناوری های نوین مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) در صنعت حمل و نقل موجب افزایش کارایی و بهره وری می شود.

از این رو در راستای بهره گیری از ظرفیت های هوشمند سازی حمل و نقل و به جهت کاهش تلفات جاده ای، پروژه ای با عنوان پیاده سازی سامانه تماس اضطراری(e call) در ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سوانح جاده ای با اجرای پروژه تماس اضظراری

کاهش سوانح جاده ای با اجرای پروژه تماس اضظراری