مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 07:352020-04-27اقتصادي

45 هزار تن گندم از مزارع گیلانغرب برداشت می شود


حمیدرضا بابایی روز دوشنبه در جلسه ستاد برداشت غلات گیلانغرب افزود: این شهرستان برای برداشت گندم آمادگی کامل را دارد و در این خصوص پنج مرکز خرید، کار خریداری گندم مازاد برمصرف کشاورزان در شهرگیلانغرب و دهستان ها را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: 110دستگاه کمباین بومی و مهاجر برای امر برداشت گندم از سطح مزارع پیش بینی شده است تا در امر برداشت مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: در جریان بارندگی های اخیر و بارش تگرگ 2 هزار و 800 هکتار از مزارع گندم و هکتار از باغات مثمر شهرستان 30 تا 60 درصد به ارزش 200 میلیارد ریال خسارت کرده اند.

بابایی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، تمامی مبادی خروجی شهرستان به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم توسط دلالان و سودجویان کنترل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب نیز گفت: برداشت گندم در نقاط گرمسیر شهرستان گیلانغرب از 25 اردیبهشت آغاز می شود که قرار است 40 هزار تن توسط مراکز خرید، خریداری شود.

عبادالله پروانه ادامه داد: همچنین سطح زیرکشت محصول جو نیز پنج هزار هکتار و کلزا 70 هکتار است.

وی اظهار داشت: برداشت گندم در نقاط گرمسیر تا پایان خرداد ادامه دارد و برداشت در مناطق سردسیر نیز از اول تیرماه خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 هزار تن گندم از مزارع گیلانغرب برداشت می شود

45 هزار تن گندم از مزارع گیلانغرب برداشت می شود