مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 10:152020-04-27فرهنگي

سکوت ویرانگر کاروانسرای 450 ساله قلعه خرگوشی عقدای اردکان + تصاویر


کاروانسرای تاریخی قلعه خرگوشی، اثری منحصربفرد و جای مانده از عصر صفوی است که در تاریخ سوم اسفند1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است ولی این روزها حال و روز خوبی ندارد.

- سکوت ویرانگر کاروانسرای 450 ساله قلعه خرگوشی عقدای اردکان + تصاویر ایسنا/یزد کاروانسرای تاریخی قلعه خرگوشی، اثری منحصربفرد و جای مانده از عصر صفوی است که در تاریخ سوم اسفند1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است ولی این روزها حال و روز خوبی ندارد.

دکتر محسن میرجانی باستان شناس و رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهمیت این بنای تاریخی، می گوید: کاروانسرای شگفت انگیز قلعه خرگوشی که بنای استوار و سنگی اش را باید در نزدیکی باتلاق گاوخونی مشاهده کرد، مکانی در میانه جاده قدیمی یزد - اصفهان است که تا شهر عقدا حدود 60 کیلومتر فاصله دارد.

وی ادامه می دهد: کاروانسرای قلعه خرگوشی یکی از مهم ترین کاروانسراهای دوره صفوی است که بنای آن را به زمان حکومت شاه عباس صفوی به تاریخ 1023 هجری قمری بازمی گردد و در واقع، این کاروانسرا، یکی از همان 999 کاروانسرایی است که به دستور شاه عباس در مسیرهای اصلی آن زمان ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت ویرانگر کاروانسرای 450 ساله قلعه خرگوشی عقدای اردکان + تصاویر

سکوت ویرانگر کاروانسرای 450 ساله قلعه خرگوشی عقدای اردکان + تصاویر