مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 11:352020-04-27سياسي

پرتاب ماهواره نور همزمان با سالروز شهادت سردار آتش


خبرگزاری مهر، گروه استان ها- بیت اله احمدی: 33 سال پیش در چنین روزی سرلشکر پاسدار حسن شفیع زاده در منطقه ماووت آسمانی شد و در سالروز شهادت این سردار آتش، ماهواره نظامی نور ایران به فضا پرتاب شد.

شهید شفیع زاده در مرداد ماه سال 1336 در خانواده مذهبی در تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مؤمن و مقلد امام خمینی (ره) پرورش پیدا کرد؛ از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه های سوگواری امام حسین (علیه السلام) حضور داشت و عشق خدمتگزاری به آستان حضرت اباعبدالله (علیه السلام) در عمق وجودش ریشه دوانید.

او در روزهای مبارزاتی پیش از انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت و هنگامی که در اوج پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی درب پادگان ها بر روی مردم باز شد به همراه تعدادی از جوانان و دانشجویان حزب الهی تبریز برای جلوگیری از افتادن سلاح های بیت المال به دست ضد انقلاب، بخشی از سلاح ها را جمع آوری و گروه مسلحی را برای دستگیری ضد انقلاب و ساواکی ها تشکیل داد.

وی بعدها مسئول حفاظت از بیت شهید محراب آیت الله مدنی شد و در مبارزه با گروهک های التقاطی در تبریز جانفشانی کرد، هنگامی که به همراه شهید باکری در سپاه ارومیه خدمت می کرد به عنوان مسئول عملیات، مأموریت های مهمی را انجام داد و توانست با نفوذ در تشکیلات حزب منحله دموکرات، باعث متلاشی شدن آن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب ماهواره نور همزمان با سالروز شهادت سردار آتش

پرتاب ماهواره نور همزمان با سالروز شهادت سردار آتش