مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 12:052020-04-27پزشكي

100 دستگاه دیالیز در بیمارستان های همدان فعال شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار دستگاه دیالیز به دنبال شیوع کرونا در کشور فعال شد که از این تعداد 100 دستگاه متعلق به همدان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، رشید حیدری مقدم در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: 7 درصد از تخت های آی سی یو فعال شده بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور معادل 25 تخت متعلق به استان همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: سه دستگاه سی تی اسکن به تعداد دستگاه های موجود در استان همدان در دو ماه گذشته اضافه شده و به بیمارستان های سینا، شهید بهشتی و بیمارستان بعثت همدان اختصاص یافته است.

حیدری مقدم درباره محل تأمین اعتبار خرید این دستگاه ها بیان کرد: برای خرید برخی از دستگاه ها 80 درصد اعتبار از منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 20 درصد از محل درآمد دانشگاه علوم پزشکی همدان و هزینه خرید برخی از تجهیزات نیز 50 درصد همدان و نیمی دیگر توسط وزارتخانه تأمین شده است.

وی ادامه داد: به تازگی چهار دستگاه بای پپ دستگاه تنفسی فوق العاده خوب و چهار دستگاه نبولایزر توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان خریداری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 دستگاه دیالیز در بیمارستان های همدان فعال شد

100 دستگاه دیالیز در بیمارستان های همدان فعال شد