مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 08:202020-04-28پزشكي

سیستم آمارگیری و بیماریابی وزارت بهداشت دقیق است


وزیر اسبق بهداشت در خصوص شائبه های برخی افراد در خصوص آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت در خصوص کرونا، گفت: قطعا وزارت بهداشت آمار غیرواقعی ارائه نمی کند چون مبنای کار وزارت بهداشت، - صحیح است و سیستم آمارگیری و بیماریابی دقیقی در این وزارتخانه وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجری گفت: در کشور سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه بسیار قدرتمندی وجود دارد که نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کرد و قطعا آمار وزارت بهداشت بر مبنای صحیح و واقعیت است.

وی افزود: صنعت داروسازی کشور بسیار قدرتمند است و در منطقه، در جایگاه نخست قرار داریم و در حال حاضر حدود 96 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود.

اما این سیستم باید ارتقا پیدا کند و هر کجا که تولید و سود باشد، ممکن است جریاناتی شکل بگیرد و همه وزرای بهداشت زمان ورود خود به این وزارتخانه باید با مشکلات و فساد این حوزه دست و پنجه نرم کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: خوشبختانه مردم به میزان خوبی برای پیشگیری از ابتلا به کووید19، موارد و مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

نیمه دوم سال 88 که در وزارت بهداشت حضور داشتم، آنفلوآنزای H1N1 اپیدمی شد و مرگ و میر زیادی به همراه داشت و واکسن و داروی آن موجود نبود که سال بعد، هم واکسن و هم داروی این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم آمارگیری و بیماریابی وزارت بهداشت دقیق است

سیستم آمارگیری و بیماریابی وزارت بهداشت دقیق است