مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 13:052020-04-28اقتصادي

لزوم رفع سایه زیان به کشاورزان


کشاورزی به عنوان صنعتی پویا در تامین غذا و دستیابی جامعه به خودکفایی برای رونق تولید ، ایجاد اشتغال ، تامین منابع مالی برای بهره برداران و توسعه اقتصادی نقش زیادی دارد .

با توجه به اشتغال 40 درصد جمعیت 55 هزار نفری ابرکوه به عنوان منطقه کمتر برخوردار استان یزد با وجود کاهش بارندگی، تداوم پدیده خشکسالی و افت سطح منابع آب های زیرزمینی به کشاورزی بستگی دارد و با وجود این مشکلات بهره برداران با استفاده از روش های نوین آبیاری در تولید انواع محصول فعالیت دارند.

کشاورزان منطقه با استفاده از روش های آبیاری نوین زردآلو ، پسته ، زعفران ، انار ، گندم و سایر میوه های سردرختی با کیفیت بالا تولید می کنند که معرفی 40 کشاورز نمونه سال 98 ابرکوه و انتخاب برخی از آنها به عنوان نمونه کشوری گواه این مدعاست .

ابرکوه در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و اطراف آن عرصه های بیابانی واقع است و به همین دلیل ، گستره جغرافیایی آن به دلیل دوری از دریا و نفوذ اندک ابرهای باران زا با منشا مدیترانه که از غرب و شمال غرب وارد ایران می شود و همچنین ابرهای باران زا با منشا اقیانوس هند که از جنوب و جنوب شرق به ایران نفوذ می کند،با بارش کم روبروست با وجود این چالش ها به دلیل داشتن مردمانی قانع، سختکوش و مبتکر در عرصه های کشاورزی منطقه ای پویاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رفع سایه زیان به کشاورزان

لزوم رفع سایه زیان به کشاورزان