مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 13:202020-04-28اقتصادي

توسعه پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس با ایجاد مزارع پرورشی الگویی و نمایشی در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه و کاهش فشار بر اراضی کشاورزی و مراتع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه رسول جلیلی عصر امروز در جلسه هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی که با حضور معاونین و مدیران ستادی سازمان در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهار کرد: وجود فاصله معنادار بین میانگین تولید یک محصول کشاورزی توسط کشاورزان عادی با میانگین تولید همان محصول توسط کشاورزان پیشرو، نشانگر تاثیر سیستم های نوین و علمی در افزایش تولید است که می تواند به جهش تولید در این بخش بیانجامد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های اساسی برای جهش تولید در بخش کشاورزی این است که میزان و ضریب نفوذ دانش در عرصه های مختلف تولیدی این بخش افزایش پیدا کند که ایجاد مزارع الگویی و نمایشی یکی از این راهکارهای عملی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر یافته های علمی و دانشی که کشاورزان پیشرو در اختیار دارند، یافته ها و تجربیات آنها به بهره برداران انتقال پیدا کند به یقین بخش کشاورزی با جهش تولید بسیار بالایی مواجه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین در آذربایجان غربی

توسعه پرورش آرتمیا و شاه میگوی دراز آب شیرین در آذربایجان غربی