مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 03:452020-04-29پزشكي

درمان معلولیت با سمفونی موسیقی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شادی و امید، به زندگی کودک معلول طراوت تازه ای بخشیده، با دیدن گروه موسیقی گل از گلش می شکفد؛ کمی از ویلچرش بلند شده و دست می زند.

کودک معلول دیگری هم که لرزش های اندامش تمرکز لازم را از وی گرفته، با هارمونی خاصی دست می زند و لحن آوازش را با صدای موسیقی هماهنگ می کند تا نشان دهد او نیز عضو جدیدی از گروه موسیقی است.

کودک دیگری که علایم بیماری مونگولیسم در چهره اش آشکار است، با آهنگ موسیقی که بر روی موبایلش ضبط شده هم آوایی و برای خودش هارمونی سازی می کند، انگار که نوای موسیقی موبایل ، رهبر کنسرت اوست.

پس از آن هم آوایی با انرژی اخذ شده از گروه، شروع به نواختن پیانو می کند و ژست کودکانه اش دنیایی از امید و آرززو را به نمایش می گذارد.

این، توصیفی از گردهم آیی کودکان معلول در گروهی موسیقیایی با عنوان اجلال است که دست اندرکارانش برای درمان کودکان معلول از راه موسیقی(موسیقی درمانی) پت به میدان عمل گذاشته اند.

سرپرست گروه موسیقی اجلال در حالی که با حوصله مثال زدنی خود این کودکان را در یکی از منازل پایین شهر تبریز آموزش می دهد، دریچه امیدی را برای آنها گشوده است.

استاد اجلالی، نواختن پیانو را به عنوان یکی از ابزارآلات موسیقی درمانی به معلولان ذهنی آموزش می دهد، اما آنچه که حس می شود، القای روحیه شادی و نشاط به کودکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان معلولیت با سمفونی موسیقی

درمان معلولیت با سمفونی موسیقی