مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 06:002020-04-29اقتصادي

دو ماه تا بهبود وضعیت بازار نفت


تنها دو روز دیگر تا توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید باقی مانده و کارشناسان بر این باورند که هرچند نمی توان تا پایان بحران کرونا انتظار بازگشت قیمت های سابق را داشت اما این موضوع تا حدودی موجب بهبود بازار نفت خواهد شد.

- تنها دو روز دیگر تا توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید باقی مانده و کارشناسان بر این باورند که هرچند نمی توان تا پایان بحران کرونا انتظار بازگشت قیمت های سابق را داشت اما این موضوع تا حدودی موجب بهبود بازار نفت خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوپک و متحدانش شامل روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، توافق کرده اند تولیدشان را در ماههای مه و ژوئن حدود 10 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد از تولید جهانی کاهش دهند.

انتظار می رود تولید نفت در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، نروژ و برزیل که در این گروه مشارکت ندارند تحت تاثیر شرایط بازار کاهش پیدا کند.

تقاضا برای سوخت در سطح جهانی 30 درصد کاهش پیدا کرده و به دلیل اشباع عرضه، ظرفیت مخازن محدودیت پیدا کرده است.

آمار شرکت مشاوره کپلر نشان داد که در نتیجه فروپاشی تقاضا، حدود 85 درصد از ظرفیت مخازن نفت در خشکی طی هفته گذشته پر شده است.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی روسیه اوایل ماه میلادی جاری از تولیدکنندگان نفت داخلی خواست تولیدشان را به میزان 20 درصد نسبت به سطح تولید ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو ماه تا بهبود وضعیت بازار نفت

دو ماه تا بهبود وضعیت بازار نفت