مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 07:002020-04-29پزشكي

گرایش گیلانی ها به مصرف تخم مرغ های محلی


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مردم گیلان معمولا به مصرف تخم مرغ های محلی بیشتر از تخم مرغ های روز تمایل دارند.

- ایسنا/گیلان مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مردم گیلان معمولا به مصرف تخم مرغ های محلی بیشتر از تخم مرغ های روز تمایل دارند.

سورنا چایچی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تخم مرغ منبع خوبی از پروتیین، ویتامین ها و املاح ضروری است و به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود دارد، گفت: گیلان فقط یک واحد تخم گذار صنعتی دارد و به علت مستعد بودن این استان در بیماری آنفلوانزای پرندگان، احداث واحد جدید تخم گذار توجیه ندارد و معمولا تخم مرغ مورد نیاز استان علاوه بر این واحد، به صورت محلی تامین می شود.

وی افزود: روستاییان استان در کنار کشاورزی و دامپروری در قالب مشاغل خانگی به نگهداری از مرغ بومی می پردازند و انجام این امر علاوه بر تامین گوشت مرغ و تخم مرغ موردنیاز خودشان موجب ارتقای درآمدخانوارهای روستایی نیز می شود.

چایچی خاطرنشان کرد: اغلب تخم مرغ های محلی مازاد توسط روستاییان در بازارهای هفتگی فروخته می شد که با شیوع کرونا این بازارهای تعطیل شد و هم اکنون به صورت دیگر از جمله قرار گرفتن در فروشگاه ها به فروش می رسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرایش گیلانی ها به مصرف تخم مرغ های محلی

گرایش گیلانی ها به مصرف تخم مرغ های محلی