مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 09:502020-04-29بين الملل

آنکارا: حفتر به دنبال دیکتاتوری نظامی در لیبی است


دولت ترکیه ضمن انتقاد از جنگ افروزی های تشکیلات ارتش ملی لیبی به سرکردگی حفتر، بر تداوم حمایت آنکارا از راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای گفت اقدام یک جانبه خلیفه حفتر سرکرده تشکیلات موسوم به ارتش لیبی در اعلام خود به عنوان حاکم این کشور، نشان می دهد که او به دنبال ایجاد یک دیکتاتوری نظامی در لیبی است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، در این بیانیه آمده است: حفتر با آن اعلامیه، بار دیگر نشان داد که او نمی خواهد بحران در لیبی را از طریق مذاکره حل کند و قصد ندارد از اقدامات بین المللی در این راستا حمایت کند که شامل نتیجه کنفرانس برلین نیز می شود و به دنبال ایجاد دیکتاتوری نظامی در این کشور است .

وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره به حملاتی که حفتر طی یک سال اخیر در لیبی انجام داده، تصریح کرد، او با این اقدامات بحران انسانی در این کشور را وخیم تر کرده، تولید نفت و منابع آبی را مسدود کرده و حتی ارائه کمک های پزشکی به مردم لیبی در بحبوحه شیوع ویروس کووید19 را مانع می شود.

در این بیانیه آمده است: این شخص (حفتر) بدون شک، قصد دارد رژیم حکومت نظامی در لیبی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: حفتر به دنبال دیکتاتوری نظامی در لیبی است

آنکارا: حفتر به دنبال دیکتاتوری نظامی در لیبی است