مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-04-29سياسي

پاک کردن حقیقتی تاریخی نام خلیج فارس غیرممکن است


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس گفت: جعل یک عنوان هرگز نگرش و ابزار مناسبی برای پاک کردن هویت چندین هزار ساله یک دریا و افراد وابسته به آن نیست.

الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خلیج فارس، نامی به جای مانده از کهن ترین مستندات و منابع تاریخی است نامی که از سده های پیش از میلاد وجود داشته و به گواه تاریخ این دریا با نام سرزمین ملت ایران پیوندی دیرینه دارد .

وی بیان داشت: ارتباط این آبراه با اقیانوس هند و آب های آزاد باعث شده تا کشورهای منطقه از لحاظ تجاری، نظامی، صیادی وکنوانسیون های دریایی، به خلیج فارس وابسته شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: غنای آب خلیج فارس از لحاظ مواد معدنی و غذایی آن را به نگینی بی همتا تبدیل کرده واین امر چشم طمع بسیاری از کشورهای منطقه و هم پیمانان آنها را به سوی خود جلب کرده است.

عفیفی پور همچنین گفت: خلیج فارس به عنوان یک شاهراه تجاری بزرگ از گذشته های دور تا کنون مورد توجه ایرانیان بوده و سیطره دریایی ایرانیان در خلیج فارس و تجارت جهانی گسترده آن با بنادر باستانی هندوچین، دریای سرخ و سواحل شرق آفریقا انکار ناشدنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک کردن حقیقتی تاریخی نام خلیج فارس غیرممکن است

پاک کردن حقیقتی تاریخی نام خلیج فارس غیرممکن است