موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه و بودجه - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - دوره استعماري - پيشگيري از خيانت - روز ملي روستا - گلستان شهداي اصفهان - لوازم جانبي تلفن همراه - كارت منزلت سالمندان - نمايش مذهبي - تنگ فارياب - جاده امامزاده داوود - سرمربي ملوان - معاون عمليات آتش نشاني مشهد - كار دانشجويي - پيمان شانگهاي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 12:572020-04-29اجتماعي

والدین غربالگری کودکان را به 6 ماه دوم سال موکول کنند


فرزاد گوهردهی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، در پی نگرانی برخی والدین نسبت به تعطیلی مراکز سنجش و غربالگری بهزیستی ، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به اولویت بودن سلامتی والدین و کودکان طرح غربالگری ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا غربالگری آمبلویی یا تنبلی چشم باید در کودک محدوده سنی 6 سال انجام شود، افزود: در این مورد نیاز به نگرانی نبوده و والدین می توانند حتی تا یک سال با تاخیر غربالگری را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: غربالگری شنوایی که نیز باید در سن شیرخوارگی و نوزادی انجام شود نیز ممنوع شده است و همانند غربالگری بینایی باید به زمان عادی شدن شرایط موکول شود.

گوهردهی افزود: شناسایی معلولیت بینایی یا شنوایی به زمان سنی خاصی محدود نبوده و می توان برای مدت کوتاهی آن را به تعویق انداخت.

به گفته او آغاز روش های درمانی در برابر معلولیت های بینایی و شنوایی نیز همانند شناسایی آن می تواند حتی با تاخیر نیز آغاز شود و تاثیری بر شرایط درمان نداشته باشد.

البته مدیرکل بهزیستی مازندران هشدار داد که غربالگری شنوایی و بینایی کودکان و نوزادان برای سلامت جسمی کودک در آینده ضروری است و باید همه والدین آن را برای فرزندانشان انجام بدهند و تاخیر در انجام غربالگری نباید به مثابه غیر ضروری بودن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین غربالگری کودکان را به 6 ماه دوم سال موکول کنند

والدین غربالگری کودکان را به 6 ماه دوم سال موکول کنند