مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 13:152020-04-29حوادث

پایه آتشدان ساسانی در استان بوشهر کشف شد


سرهنگ عبدالحمید حقانی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بنا بر اطلاعات دریافتی از مخبران محلی مبنی بر نگهداری یک قطعه سنگ تاریخی در تلمبه ای واقع در شهر آباد از توابع شهرستان تنگستان، ، ماموران پایگاه یگان حفاظت شهرستان دشتستان پس از کسب تکلیف از این فرماندهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از بازدید میدانی ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به همراه کارشناسان باستان شناسی اداره کل مشخص شد یک پایه آتشدان تاریخی در آن محل نگهداری می شود و با توجه به شرایط نامناسب نگهداری پس از کشف و ضبط اثر ، برابر اصول حفاظتی مطلوب به کاروانسرای تاریخی مشیر ملک در شهرستان دشتستان منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: با اعلام کارشناسان باستان شناسی این اثر بر اساس شواهد موجود در تپه باستانی “کوشک” شهر آباد از زیر خاک خارج شده و مربوط دوره ساسانی است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت های با اهمیت در حوزه حفاظت از مواریث فرهنگی، استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی است که بتازگی این مهم در بوشهر بخوبی در حال انجام است و مردم برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی همکاری و همیاری خوبی دارند.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه آتشدان ساسانی در استان بوشهر کشف شد

پایه آتشدان ساسانی در استان بوشهر کشف شد