مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 05:062020-04-30حوادث

آفت به جان 20 هزار هکتار از جنگل های بلوط لرستان افتاد/ شناسایی 4 کانون بحران


مدیرکل منابع طبیعی لرستان از هجوم آفت جوانه خوار به جنگل های بلوط این استان خبر داد و گفت: در این رابطه چهار کانون بحران در لرستان شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شیرزاد نجفی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله آفت جوانه خوار به جنگل های بلوط لرستان، اظهار داشت: با توجه به تحقیقات میدانی انجام شده توسط کارشناسان مرکز تحقیقات، متأسفانه حدود 18 نوع آفت جوانه خوار بلوط، جنگل های استان را مورد هجوم قرار داده است.

هجوم آفت جوانه خوار به 20 هزار هکتار از جنگل های بلوط وی با بیان اینکه با توجه به حمله آفت برگ خوار بلوط به جنگل های بخش پاپی سپیددشت، محلول پاشی در جنگل های منطقه کومان و دره اناران شروع شده است، عنوان کرد: چهار کانون بحران در این رابطه در سطح استان شناسایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه کانون های بحران مربوط به شهرستان های خرم آباد، دورود، چگنی و سلسله هستند، افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته حدود 20 هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر این آفت جوانه خوار شده اند.

وی، گفت: بخش عمده ای از جنگل های بلوط لرستان در مناطق صعب العبور قرار دارند، استفاده از بالگرد برای انجام محلول پاشی هوایی در این رابطه ضروری است که در این رابطه نیز حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت به جان 20 هزار هکتار از جنگل های بلوط لرستان افتاد/ شناسایی 4 کانون بحران

آفت به جان 20 هزار هکتار از جنگل های بلوط لرستان افتاد/ شناسایی 4 کانون بحران