مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 10:452020-04-30دانش

اسپیس ایکس ماهواره های استارلینک را تاریک می کند!


شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس (SpaceX) در حالی که با انتقاداتی در مورد درخشش بیش از حد ماهواره های اینترنتی استارلینک (Starlink) در مدار زمین ناشی از بازتاب نور خورشید توسط پنل های خورشیدی و مزاحمت برای رصد منجمان مواجه شده، - "اسپیس ایکس" ماهواره های "استارلینک" را تاریک می کند! شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس"(SpaceX) در حالی که با انتقاداتی در مورد درخشش بیش از حد ماهواره های اینترنتی "استارلینک"(Starlink) در مدار زمین ناشی از بازتاب نور خورشید توسط پنل های خورشیدی و مزاحمت برای رصد منجمان مواجه شده، تصمیم به نصب سایه بان روی این ماهواره ها گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده است که روی هر یک از ماهواره های اینترنتی استارلینک یک سایه بان یا آفتاب گیر نصب خواهد کرد و آنها را وادار به مانورهای کنترل شده می کند تا برای جامعه نجوم، مزاحمت کمتری ایجاد کنند و آنها بتوانند رصدهای مفصل خود را از آسمان شب انجام دهند.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از 400 ماهواره را برای تقویت یک شبکه از ماهواره های اینترنتی به منظور دسترسی به اینترنت در کورترین نقاط زمین در مدار زمین قرار داده است و قصد دارد تعداد آنها را به 12 هزار ماهواره برساند تا روزی بتوانند دسترسی جهانی به اینترنت باند پهن را فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپیس ایکس ماهواره های استارلینک را تاریک می کند!

اسپیس ایکس ماهواره های استارلینک را تاریک می کند!