مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 12:102020-04-30اقتصادي

حقوق شهرداری در حوزه ساخت و ساز طی سال های گذشته تغییر چندانی نکرده است


رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به عدم تغییر حقوق شهرداری در حوزه ساخت و ساز طی سال های گذشته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی با بیان اینکه عمده هزینه اداره شهر از محل جرائم و عوارض ساختمانی تامین می شود، اظهار کرد: از زمانی که قیمت فروش مسکن در مناطق برخوردار شهر مشهد، هر مترمربع 80 میلیون ریال بود، سهم حقوق شهرداری از این محل تا امروز که هر مترمربع 250 میلیون ریال و بیشتر هم، فروخته می شود، تغییرات زیادی نداشته است.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: سال گذشته بدون تغییر در حقوق شهرداری، قیمت مسکن یکباره جهش زیادی پیدا کرد، پیشنهاد می دهم حساب کنید که کل حقوق شهرداری چند درصد قیمت مسکن است.

وی گفت: در یک مجموعه ساختمانی، در بدبینانه ترین حالت، میزان عوارض ساختمانی برای تراکم پایه ملک کمتر از دو درصد و در صورت خرید تراکم مازاد، سرجمع حقوق شهرداری حداکثر حدود 6 درصد است.

نوروزی با بیان اینکه افزایش این عدد چه تاثیری در افزایش قیمت مسکن خواهد داشت، اضافه کرد: نکته مهم دیگری که به آن اشاره می کنم، ارزش سهم العرصه هر متر مربع بنا در این مناطق حدود هشت میلیون تومان است، ولی شهرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق شهرداری در حوزه ساخت و ساز طی سال های گذشته تغییر چندانی نکرده است

حقوق شهرداری در حوزه ساخت و ساز طی سال های گذشته تغییر چندانی نکرده است