مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 12:352020-04-30سياسي

درس هایی از زندگی آیت الله امینی/نگاهی به سلوک عالم ساده زیست


حسن شیخ حائری: برای معرفی شخصیتی کم نظیر مانند مرحوم آیت الله شیخ ابراهیم امینی (ره) می توان به شیوه مرسوم عمل کرد و چنین گفت که وی از پیشکسوتان مبارزات انقلابی ملت ایران بود و توفیق شاگردی بزرگانی مانند آیات عظام امام خمینی، بروجردی، علامه طباطبایی، گلپایگانی و مرعشی نجفی را داشت.

همچنین می توان در ادامه این معرفی به همت وی در تأسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد یا از تقبل نمایندگی حضرت امام (ره) در استان های مختلف کشور در کنار دیگر مأموریت ها گفت.

مرحوم آیت الله امینی البته عضو شورای بازنگری قانون اساسی هم بود و در ادامه توفیق نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری و تصدی کُرسی نایب رییسی این مجلس را نیز به دست آورد.

وی در عین حال سابقه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سابقه امامت جمعه قم را داشت و البته عضو هیئت علمی و هیئت اُمنای برخی نهادهای علمی و حوزوی نیز بود.

با همه این ها باید اذعان کرد که معرفی این شخصیت کم نظیر با همه سوابق مسؤولانه اش، برای نگارنده ای که توفیق همسایگی آن مرد الهی را داشت حکایتی دیگر است، حکایت قدم زدن های ساده وی در کوچه پس کوچه های صفاییه قم، حضور در کنار مردم و خرید از نانوایی و میوه فروشی محل، گپ و گفت با همسایگان و دیگر مردم و حتی دلجویی از کودکان و سلام کردن به آن ها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس هایی از زندگی آیت الله امینی/نگاهی به سلوک عالم ساده زیست

درس هایی از زندگی آیت الله امینی/نگاهی به سلوک عالم ساده زیست