مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 06:302020-05-01سياسي

تشریح دستاوردها و راهکارهای شورای اخلاق در زمان همه گیری کروناویروس


نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت به تشریح تجارب و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اخلاق پزشکی در زمان همه گیری کووید-19 پرداخت.

- نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت به تشریح تجارب و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اخلاق پزشکی در زمان همه گیری کووید-19 پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر باقر لاریجانی در نشست مجازی سازمان بهداشت جهانی در منطقه خاورمیانه که با موضوع اخلاق در زمینه همه گیری کووید-19، 10 اردیبهشت ماه برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کووید-19 در جهان و ایران و شرح فعالیت های کمیته ملی اخلاق در این زمینه پرداخت.

وی در این نشست پس از بیان مقدماتی از برخی ملاحظات اخلاقی هنگام اپیدمی بیماری ها، بر ضرورت انجام تحقیقات در مورد سلامت روان در همه گیری کووید- 19 تاکید کرد.

مشاور عالی وزیر بهداشت در ادامه توضیحاتی را در مورد ساختار و دستاوردهای شورای عالی اخلاق پزشکی در ایران و کمیته های ملی تابعه شامل اخلاق در پژوهش، اخلاق در آموزش و اخلاق بالینی ارائه داد.

لاریجانی در ادامه اظهار کرد: به منظور توسعه اخلاق در پژوهش در کشور، راهنماهای اخلاقی متنوعی در زمینه کارآزمایی های بالینی، مطالعات حیوانی، تحقیقات ژنتیک، پیوند، سلول های بنیادی، انتشار آثار پژوهشی علوم پزشکی، داروسازی، ایدز و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح دستاوردها و راهکارهای شورای اخلاق در زمان همه گیری کروناویروس

تشریح دستاوردها و راهکارهای شورای اخلاق در زمان همه گیری کروناویروس