مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 08:102020-05-01فرهنگي

ماژ شیووال مبدع ژانر ادبی نوردیک نوآر درگذشت


نویسنده ای که به عنوان خالق آثار نوآر منطقه اسکاندیناوی شناخته می شد در 84 سالگی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، ماژ شیووال سوئدی که همراه همسرش رمان های جنایی می نوشت و به عنوان مبدع ژانر نوردیک نوآر شناخته می شد، در 84 سالگی از دنیا رفت.

آن ماری اسکارپ رییس انتشارات پیراتفورلاگت که ناشر آثار شیووال بود به ای اف پی گفت این نویسنده که پیشگام رئالیسم تیره و الهام بخش بسیاری از نویسندگان جنایی مدرن بود، امروز بعد از بازه ای طولانی از بیماری درگذشت.

شیووال در کنار همسرش پر والو که در سال 1975 درگذشت، یک مجموعه 10 قسمتی نوشت که حول محور شخصیت بدخلق، میان سال و کاملاً غیرقهرمان مارتین بِک و تیم کارآگاه های او در دفتر ملی مبارزه با قتل استکهلم می چرخید.

کتاب هایی از جمله روزآنا ، پلیس خندان و مرد منفور که آن ها با هم نوشتند از خطوط داستانی با ساختارهای پیچیده استفاده می کردند که پر از جزییات واقع گرایانه بودند و وارد تمام ریزه کاری های کار سخت پلیس می شدند.

اسکارپ گفت: 10 رمانی که شیووال و والو با هم درباره مارتین بک نوشتند تبدیل به کتاب های کلاسیک این ژانر شده اند و می توانم با جرات بگویم الهام بخش تمام نویسندگان در قید حیات رمان های جنایی بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماژ شیووال مبدع ژانر ادبی نوردیک نوآر درگذشت

ماژ شیووال مبدع ژانر ادبی نوردیک نوآر درگذشت