مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 08:502020-05-01پزشكي

گردشگری غذایی در گرمسار/ از «بُرساق» و «دستور قاضی» تا «ته چین گرمساری»


«بُرساق» و «دستور قاضی» از شیرینی های لذیذ و اصیل منطقه ایوانکی است که بسیار ساده و با مواد اندک تهیه می شود و می تواند در ماه رمضان جایگزین خوبی برای زولبیا و بامیه باشد.

- گروه تفریح و نشاط؛ سعیده اسدیان: میراث غذایی در ایران مثل گره های یک فرش زربافت ابریشمی است، نمی توانید بگویید که خوزستان بهترین است یا سیستان و بلوچستان بدترین، هر جایی در ایران فرهنگ، غذا و سوغات مخصوص خود را دارد، هرچند تاکنون گام های زیادی برای به رخ کشیدن میراث غذایی ایران برداشته شده اما هنوز فرهنگ غذایی، سوغات، شیرینی ها و به طور کلی میراث غذایی در بسیاری از شهرهای ایران ناشناخته باقی مانده است.

خیلی اشتباه است اگر فکر کنیم که تمام جذابیت سفر به بازدید از جاذبه های تاریخی وفرهنگی محدود می شود، درست است که باید در طول سفر از جاده لذت برد و از معاشرت با مردم محلی و تماشای فرهنگ و آداب و رسوم آن ها و خرید سوغاتی و یادگاری غافل نشد اما امتحان کردن غذاهای محلی به تنهایی می تواند هدف یک سفر باشد.

ژاپن در سال 2012 غذایی به نام واشوکو را به فهرست میراث فرهنگی جهان در یونسکو پیشنهاد داد و استدلال خود را درباره این پیشنهاد چنین عنوان کرد که خوراک و پخت و پز ژاپنی در انطباق با محیط طبیعی بوده و همیشه با احترام به طبیعت توسعه یافته است اما در این میان میراث غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری غذایی در گرمسار/ از «بُرساق» و «دستور قاضی» تا «ته چین گرمساری»

گردشگری غذایی در گرمسار/ از «بُرساق» و «دستور قاضی» تا «ته چین گرمساری»