مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 01:302020-05-01فناوري

آینده کشورها را اقتصاد فضایی تعیین می کند


رییس سازمان فضایی کشور درباره اینترنت ماهواره ای و اقتصاد فضایی گفت: آینده هر کشوری را انقلاب فضایی و اقتصاد فضایی تعیین می کند چراکه 139 درصد رشد اقتصادی تا دو دهه آینده به دست فعالیت های فضایی می افتد.

- احسان حامدرحمت مشاور رییس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ماهواره های مخابراتی دارای خدمات و جوانب اقتصادی هستند، گفت: با پیشرفت فناوری در حوزه ارتباطات و رسانه، مرزبندی­ بین خدمات قابل ارائه به کاربران همچون پخش همگانی، ارتباطات سیار و ارتباطات ثابت به روشنی و تفکیک پذیری گذشته نیست چراکه اشیاء متصل به اینترنت و شبکه های ارتباطی پرسرعت خصوصی باعث به وجود آمدن نیازها و تقاضاهای جدید شده اند.

وی افزود: امروزه افراد با گوشی ­های هوشمند، تبلت­ها، رایانه های قابل حمل و پوشیدنی ­های هوشمند همچون ساعت می­ توانند در حال حرکت با سرعت بیش از 80 کیلومتر از پخش زنده مسابقات المپیک لذت ببرند، در حالیکه از دیتای اینترنت با سرعت خوب بهره مند می شوند، با نزدیکان خود مکالمه صوتی و تصویری داشته باشند و از خدمات آموزشی و پزشکی نیز بهره مند شوند.

همه این تقاضاها با رشد فزاینده در آینده نزدیک با گسترش اینترنت اشیا روبرو خواهد شد و نیازمند ظرفیت مخابراتی بیشتر، مدل­های کسب و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده کشورها را اقتصاد فضایی تعیین می کند

آینده کشورها را اقتصاد فضایی تعیین می کند