مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 03:252020-05-02اقتصادي

حجم ذخیره آب سدهای بزرگ استان اردبیل افزایش یافت


عباس جنگی مرنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجموع حجم ذخیره ای سدهای استان در سال آبی جاری با سه میلیون مترمکعب افزایش نسبت به سال آبی گذشته، به رقم 159 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان کرد: سد یامچی با اهداف تامین آب شرب مرکز استان و آب زارعی روستاهای محدوده اردبیل و نیز سد سبلان، قوری چای و سقزچی با اهداف کشاورزی منطقه، وضعیت مطلوبی را از لحاظ حجم ذخیره ای نسبت به سال گذشته دارا می باشند.

وی با بیان اینکه مقادیر بارش بر اساس آمار 24 ایستگاه مبنای مستقر در نقاط مختلف گستره ی استان، همه روزه رصد، اندازه گیری و ثبت می شود، افزود: با این وجود تا یازدهم اردیبهشت ماه سال آبی 99-98 متوسط بارش در سطح استان 229 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه متوسط بلندمدت هشت میلی متر کمتر و در حدود سه درصد کاهش را نشان می دهد.

جنگی مرنی بیان کرد: در حال حاضر متوسط بارش در سطح کشور برابر 289 میلی متر بوده که 70 میلی متر نسبت به مدت مشابه بلندمدت کشوری افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل، در بین 31 استان از نظر آمار مقایسه ای بارش های رخداده تا10 اردیبهشت ماه99، درجایگاه 25 کشور قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم ذخیره آب سدهای بزرگ استان اردبیل افزایش یافت

حجم ذخیره آب سدهای بزرگ استان اردبیل افزایش یافت