مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-05-02حوادث

قارچ خورها بخوانند


مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: افراد هرگز نباید اقدام به جمع آوری قارچ های خودرو کنند چراکه قارچ های سمی و غیرسمی شباهت زیادی دارند و حتی گیاه شناسان هم بدون استفاده از دستگاه های میکروسکوپی و ابزارهای مخصوص نمی .

- ایسنا/همدان مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: افراد هرگز نباید اقدام به جمع آوری قارچ های خودرو کنند چراکه قارچ های سمی و غیرسمی شباهت زیادی دارند و حتی گیاه شناسان هم بدون استفاده از دستگاه های میکروسکوپی و ابزارهای مخصوص نمی توانند این دو نوع را از هم تشخیص دهند بنابراین باید قارچ را از مراکز دارای مجوز تهیه کرد.

عباس اولیاسمیع در گفت وگو با ایسنا، درباره قارچ های سمی و خوراکی اظهار کرد: بارش ها و رعد و برق های اخیر در سطح کشور و استان همدان شرایط مناسبی را برای رویش گروه های مختلفی از گیاهان ایجاد می کند که قارچ ها یکی از این گروه های پرخطر و پرفایده هستند و به دو صورت خوراکی و سمی روییده می شوند.

وی با بیان اینکه قارچ ها از لحاظ فنی جزء گیاهان نیستند بلکه به دسته قارچ ها برمی گردند اما با این حال به علت خواص مهم و فراوان تغذیه ای که دارند، جایگاه ویژه ای در سبد سبزیجات پیدا کرده اند، افزود: قارچ گیاهی است که در شرایط مناسب آب و هوایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ خورها بخوانند

قارچ خورها بخوانند