مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 06:502020-05-02اجتماعي

مالچ پاشی؛ آلودگی خاک یا تثبیت تپه های ماسه ای ابوزیدآباد؟


اگرچه فرسایش بادی و خاک یکی از دلایل مهم ایجاد کانون های گرد و غبار و ریزگرد و در نهایت خسارت به مناطق بیابانی می شود و طی سالیان گذشته سیاست گذاران کشور با استفاده از مالچ پاشی سعی در تثبیت خاک این مناطق دارند، - ایسنا/اصفهان اگرچه فرسایش بادی و خاک یکی از دلایل مهم ایجاد کانون های گرد و غبار و ریزگرد و در نهایت خسارت به مناطق بیابانی می شود و طی سالیان گذشته سیاست گذاران کشور با استفاده از مالچ پاشی سعی در تثبیت خاک این مناطق دارند، اما امروز بسیاری از فعالان زیست محیط با انتقاد از این روش معتقدند که تهدید مالچ برای خاک، بسیار بیشتر از مزایای آن است.

مالچ؛ پوششی است که به منظور تثبیت شن های روان استفاده می شود و انسان را با ایجاد شرایط مورد نظر، در رسیدن به اهداف مختلف برای زندگی در مناطق بیابانی یاری می کند.

اگرچه استفاده از مالچ نفتی در کشور برای تثبیت شن و ماسه های روان و خاک، سابقه ای 50 ساله دارد، اما اکنون کاربرد آن، به یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی تبدیل شده است.

طی چند ماه گذشته نیز مالچ پاشی یکی از مناطق بیابانی اصفهان در بخش شمالی استان، به یکی از دغدغه های فعالان محیط زیست اصفهان تبدیل شده و این روزها شاهد بحث بر سر استفاده از این ماده، در تثبیت تپه های شنی روستای حسین آباد، از توابع شهرستان آران و بیدگل هستیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالچ پاشی؛ آلودگی خاک یا تثبیت تپه های ماسه ای ابوزیدآباد؟

مالچ پاشی؛ آلودگی خاک یا تثبیت تپه های ماسه ای ابوزیدآباد؟