مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 07:062020-05-02اجتماعي

محیط زیست اردبیل: مردم تخلفات زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع دهند


سعید شهند رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه پل ارتباطی بین مردم و اداره کل حفاظت محیط زیست است و علاقه مندان و دوستداران طبیعت با مشاهده هرگونه تخلف در حوزه های محیط زیست انسانی، ایجاد آلودگی های زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز و تخریب طبیعت می توانند با سامانه 1540 تماس بگیرند.

او با بیان اینکه ارتباط تلفنی با این سامانه رایگان است، افزود: هدف از راه اندازی این سامانه اطلاع، پیگیری و رسیدگی به مسایل زیست محیطی در استان اردبیل است.

وی گفت: همه موارد مد نظر مردم که از سوی این سامانه ثبت می شود از سوی مسوولان و کارشناسان حفاظت محیط زیست قابل پیگیری است.

17.

5 درصد از مساحت استان اردبیل جز مناطق شکار ممنوع است.

سه منطقه حفاظت شده در محدوده این استان واقع است ، منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 93 هزار و 800 هکتار در شهرستان خلخال ، منطقه حفاظت شده مغان در محدوده بیله سوار و پارس آباد مغان به مساحت 35 هزار هکتار و منطقه حفاظت شده نئور به مساحت چهار هزار و 200 هکتار که بخشی از منطقه وسیع حفاظت شده لیسار استان گیلان است.

کوه سبلان از ارتفاع سه هزار و 600 متر به بالا و غار یخگان در محدوده شهرستان خلخال نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده استان اردبیل هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست اردبیل: مردم تخلفات زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع دهند

محیط زیست اردبیل: مردم تخلفات زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع دهند