مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 07:352020-05-02اجتماعي

بارندگی به حمام تاریخی فاروج خسارت زد


مجید سعیدیان روز شنبه با بیان اینکه بارش های روزهای اخیر موجب آبگرفتگی و جاری شدن آب در بناهای تاریخی شده است، گفت: هم اکنون در حال تخمین میزان خسارت بنای آسیب دیده هستیم.

حمام تاریخی فاروج سال 90 هم به علت آب گرفتگی معابر دچار خسارت شد که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از محل اعتبارات داخلی اقدام به مرمت آن کرد.

این اداره کل بعدها علاوه بر مرمت گرمابه، برنامه استفاده از مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی غرفه های صنایع دستی، سوغات و کافه های سنتی در فضای داخلی و جوار این اثر را در دستور کار قرار داد.

حمام قدیمی شهر فاروج که در اواخر دوره قاجار ساخته شده، معرف بخشی از فرهنگ منطقه است و موزه تاریخ فاروج در آن راه اندازی شد.

حمام خزینه ای و قدیمی فاروج حدود 150 سال قدمت دارد و در ورودی آن با نمای طلق سیمانی، راهرویی که با چند پله به رختکن متصل می شود و وجود یک در چوبی در ابتدای راهرو اتاق حمامچی را مشخص می کند از ویژگی های ظاهری آن است.

قهوه خانه در قسمت شرقی رختکن، حوض انبار در سمت شمالی رختکن، دو چشمه سرویس بهداشتی و اتاقک بهداشت در راهروی منتهی به سالن خزینه، دو خزینه بزرگ و کوچک و یک اتاق نمازخانه در قسمت جنوب شرقی سالن از دیگر بخشهای آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی به حمام تاریخی فاروج خسارت زد

بارندگی به حمام تاریخی فاروج خسارت زد