مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 09:062020-05-02اقتصادي

سیلاب 45 میلیارد ریال به بخش کشاورزی نوشهر خسارت زد


بارش های شدید باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته موجب طغیان رودخانه های بخش کوهستانی کجور و سیل شد که خسارت به اراضی باغی و کشاورزی این بخش را به همراه داشت.

جواد خلدنوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده بخش کجور نوشهر بیش از 30 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی کشاورزی همچون جاده دسترسی به باغ ها و مزارع، کانال های آبیاری، پل های بین مزارع، بناها و سردهنه ها آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: 15 میلیارد ریال نیز براساس برآورد اولیه سیل اخیر به عرصه های باغی درختان سیاه ریشه و زراعی این بخش خسارت زد و موجب آب بردگی درختان باغی و عرصه های زراعی، رسوب گذاری و آسیب به محصولات شد.

سرپرست جهادکشاورزی نوشهر گفت: بیشترین خسارت در سیل هفته گذشته به تاسیسات زیربنایی کشاورزی و اراضی باغی روستاهای نیچکوه، سما، منجیر، فیروزآباد، خورشیدآباد، لرگان و منطقه دوآب و کندولوس در بخش کجور وارد شد.

از سال 92 تاکنون حداقل پنج سیل و طغیان رودخانه ها در بخش کجور بیش از 100 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است که می توان به سیل مردادماه سال 94 با بیش از 70 میلیارد ریال و خرداد سال 95 با 17 میلیارد ریال اشاره کرد که می طلبد طرح های آبخیزداری در این بخش افزایش یافته و با ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلاب 45 میلیارد ریال به بخش کشاورزی نوشهر خسارت زد

سیلاب 45 میلیارد ریال به بخش کشاورزی نوشهر خسارت زد