مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 04:402020-05-03سياسي

200 هزار مترمکعب سازه آبخیزداری در سد دامغان احداث شد


فرماندار دامغان بابیان اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری نقش مهمی در مهار سیلاب دارند، گفت: 200 هزار مترمکعب سازه آبخیزداری در شهرستان احداث شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغر مجد صبح یک شنبه در حاشیه بازدید از سد شهید شاهچراغی دامغان ضمن بیان اینکه تاکنون بیش از 200 هزار مترمکعب سازه های آبخیزداری شامل بندهای سنگ و ملات و گابیون در حوزه سد احداث شده است، ابراز داشت: این طرح ها نقش بسزایی در مهار سیلاب و جلوگیری از تخریب خاک ایفا می کند.

وی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری نفوذ آب به داخل خاک و تغذیه سفره های آب زیرزمینی را در پی داشته است، افزود: برخی از این پروژه ها که طی سنوات قبل احداث شدند عملکرد و تأثیر خود را در بارندگی های اخیر به خوبی نشان داده است که تا چه حد توانسته در پیشگیری از بحران سیل مؤثر باشند.

فرماندار دامغان ضمن بیان اینکه اجرای چنین پروژه هایی ضمن حفظ آب وخاک و پوشش گیاهی تأثیر زیادی در جلوگیری از ورود رسوبات به دریاچه سد داشته است، ابراز داشت: باید به این نکته نیز اذعان کرد که این طرح ها باعث افزایش میزان آبگیری و عمر مفید سد خواهد شد.

مجد ضمن بیان اینکه 744 هزار و 765 هکتار مساحت اراضی ملی شهرستان دامغان در حوزه های آبخیز واقع شده است، تصریح کرد: از این وسعت 121 هزار و 991 هکتار در حوزه آبخیز سد دامغان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هزار مترمکعب سازه آبخیزداری در سد دامغان احداث شد

200 هزار مترمکعب سازه آبخیزداری در سد دامغان احداث شد